Mașina BMW care dezamăgește încă dinainte să ajungă pe străzi
BMW e cu siguranță un producător care se gândește la viitor. Nu demonstrează însă asta cu ultimul model Mini. E un autovehicul electric, dar deloc lăudabil pentru doar atât.
Pe străzile din București ai văzut în ultimii ani un BMW electric. E vorba de modelul i3, care-i o combinație între un crossover, un hatchback și orice altceva le-a trecut prin minte designerilor. Acum e vorba însă de Mini Cooper SE, un vehicul 100% electric anunțat de BMW.
În aproape 24 de ore, BMW a reușit să-și atragă antipatia potențialilor clienți, dar și a celor care fac recenzii de mașini. Principala problemă e autonomia pe care compania o promite: între 235 și 270 de kilometri. Nici aceste cifre nu sunt prea sigure, dar sunt deocamdată singurele. Cei mai mulți se tem că autonomia e mai aproape de 230 de kilometri decât de 270 km.
Cât costă noua mașină electrică de la BMW
Prețul pentru Germania, pentru Mini Cooper SE, e de circa 32.500 de euro. Și aici apare prima problemă majoră. Mașina e bazată pe tehnologia din BMW i3, lansat în 2013, autonomia nu-i lăudabilă, iar prețul e imens. Sigur, o parte din preț e justificată de brand – aceeași companie lansând o trotinetă electrică scumpă. O parte bună ar fi că mașina poate fi încărcată cu un încărcător fast charge de 50 kW.
La aproximativ același nivel de preț, pierde categoric în fața Tesla Model 3. Cea din urmă e mai rapidă și are o autonomie aproape dublă. În Europa, un rival pe care mulți l-au luat în calcul este noul model Renault Zoe. Mașina are baterie nouă, mai multă tehnologie și-o autonomie de aproape 400 de kilometri. Iar prețul ar fi de circa 25.000 euro.
Ce spune de Mini Cooper SE omul responsabil de producție
Criticile au fost atât de multe, încât a trebuit să comenteze situația chiar Oliver Zipse, directorul de producție al BMW. El, evident, a spus că mașina e în regulă. „E o mașină de uz urban și autonomia de 230 kilometri e fix ce trebuie. Nu sunt atât de multe mașini electrice în zona asta de preț”, a afirmat el, conform CarScoops. Realitatea e că mașini electrice la nivelul acesta de preț sunt. Sigur, nu sunt ale BMW.
În România, dacă nu vrei să aștepți după Mini Cooper SE, BMW are deja modelul Cooper SE Countryman ALL4. Costă aproape 37.000 de euro și e plug-in hybrid. Sigur, nu ai beneficiul de-a fi 100% electrică, dar câștigi tracțiune integrală și ești sigur că autonomia mică nu te lasă în pană.